Satakunnan Vihreät nimesi lisää ehdokkaita tammikuussa käytäviin aluevaaleihin. Ehdolle asettui mm. Satasoten johtoryhmän puheenjohtajana ja Porin kaupunginvaltuutettuna toimiva Kaarina Ranne.

-Hyvinvointialueella ratkaistaan jatkossa se, miten nopeasti tulevaisuudessa pääsee lääkäriin, saako hoitoajan oikea-aikaisesti nykyistä viivästynyttä vastausta nopeammin, voidaanko läheisten huumeongelmaan puuttua tehokkaasti, mikä on paras iäkkään yksilöllinen hoitomuoto ja voivatko perheenjäsenet yhdessä omaisen kanssa vaikuttaa hoitomuodon valintaan, toteaa Ranne.

Kaikki Satakunnan Vihreiden 30.11. kokouksessa nimetyt ehdokkaat ovat: Sakari Aalto, sairaanhoitaja (YAMK), Ulvila, Pia Erake (sit.), diakonissa, Rauma, Katja Laukkanen, elintarviketyöntekijä, Huittinen, Kaarina Ranne, kasvatustieteiden tohtori, Pori, Kaisu Rantanen, laskentainsinööri, Huittinen, Sami Weber, tuotantopäällikkö, Pori ja Teija Österlund, lehtori, Pori.

Tällä hetkellä Vihreillä on Satakunnassa yhteensä 42 ehdokasta. Lisää ehdokkaita nimetään 13. joulukuuta.